Så mycket tankar i huvudet..

Wow klockan är 02.44, jag borde egentligen sova men har så mycket tankar i huvudet just nu. Jag fick diagnosen IBS, vilket menas med svåra problem med mag och tarmkanalen för drygt ett år sedan. Jag har fått medicin jag tar varje morgon, dem har faktiskt hjälpte, får inte lika mycket kramper jag fick tidigare. Men så är det allt det där men mat. det jag kan äta, det jag VILL äta men inte kan. Jag ser på min syster hur bra hennes mage är och jag blir så trött på att min mage är som den är. Ingen kan hjälpa det jag vet, jag måste ordna detta själv, på egen hand. Jag vill bara kunna må bra och slippa dessa problem! Jag skulle lätt önska mig en frisk och hälsosam mage men tyvärr så går inte det.
 
Jag har tittat runt lite på koster och mediciner man kan ta för magen, ska prata med mamma om vad hon tycker! Jag ska även sluta med medicinen jag fick för ca ett år sedan och jag har ingen aning om hur jag ska klara mig utan den..Det är ingen som förstår hur mycket denna mage ställer till det för mig både i skolan och på fritiden, idag har jag mått så dåligt, vet inte vad jag ska göra. Mår som sagt piss vissa veckor och andra veckor mår jag prima.. åh! 
 
När man läser om IBS finns det så mycket olika saker man kan göra för att bota problemen eller göra så att man klarar av dem, själv har jag inte lyckats med det ännu!
Har ni något tips till mig om hur ni gör med era magproblem? skulle bli glad om någon gav mig tips!
 
Jag tror även att i och med detta så blir jag på dåligt humör, jag kan bara helt plötsligt gå in i mig själv där det är en värld där allt bara är negativt, jag ser på mig själv i spegeln och ser inget positivt med det eller bara titta på min kropp och tänka usch hur kan du se ut så? , och sedan bara återvända och bli glad. Vet inte om det har med åldern att göra?
 
Detta är inte ens hälften av de saker som tynger mig men jag vill inte verka vara en människa som klagar för det är jag oftast inte! Vet inte varför jag skriver detta just här men känner bara för att skriva av mig. Jag försöker vara positiv varje minut av mitt liv men ibland ger jag efter som jag gjort idag! Ta en dag i taget, jag gör det, allt går lite lättare då! 
 
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR